HRCroatian
Početna
ZAPOČELA STARTUP AKADEMIJA
ZAPOČELA STARTUP AKADEMIJA
dsc_3440 dsc_3443 dsc_3448 dsc_3450 dsc_3451 dsc_3459 dsc_35052 dsc_35142 dsc_35102 dsc_35172 dsc_3525

Kako bi naučili kako pregovarati s problematičnim i zahtjevnim strankama za Vas smo danas održali radionicu „7 vrsta "teških" kupaca i kako uspješno pregovarati s njima?" Tko od nas nije barem jednom naišao na teške pregovarače? U konfliktnim situacijama obično nas obuzmu jake emocije i više nismo u stanju konstruktivno misliti i razgovarati. Kako premostiti takve situacije naučio nas je Sandro Kraljević. Osim o uspješnom pregovaranju s g. Kraljevićem smo prokomentirali i drugu stranu medalje poduzetništva, a to je poslovni neuspjeh.


1. Znamo da je naše društvo orijentirano na uspjeh i uspješne priče, no g. Kraljevića smo upitali može li podijeliti s nama onu "drugu stranu medalje" odnosno priču o poslovnom neuspjehu ili nekoj neugodnoj situaciji koja Vam se dogodila?

Da, dobro ste ovo rekli - naše društvo kao da se srami neuspjeha, koji je sastavni dio svakog (pa tako i poduzetničkog) puta. Dok je kod nas neuspjeh sramota, u Americi ga se veliča kao nešto dobro! Evo baš sam nedavno imao neočekivanu situaciju - držao sam edukaciju za klijenta koja je završila potpuno suprotno mojim namjerama. Zaposlenici kompanije koji su bili polaznici edukacije nisu se baš slagali sa sadržajem koji sam izlagao, što je rezultiralo otporom s njihove strane, a mene primoralo na prekid samog treninga. Sa sigurnošću znam da se neki moji kolege (koji su i iskusniji od mene) ne bi baš znali snaći u toj situaciji.

2. Što ste naučili iz tog?

Da u poslu (a i životu) zaista moraš uvijek biti spreman na situacije za koje misliš da te nikada neće zadesiti. Kada padnemo s konja, najvažnije je koliko ćemo se brzo popeti nazad na njega - ma koliko puta pali.

3. Što biste savjetovali budućim poduzetnicima nakon tog iskustva?

Točno znajte tko vam je klijent (i tko nije). Ako ne znate, upoznajte ga! Kada krećemo s našim poduzetničkim pothvatom često upadnemo u zamku toga da ne napravimo kvalitetnu analizu tržišnih potreba za proizvodima i/ili uslugama koje mislimo nuditi. Analizirajte svog kupca, njegove potrebe, probleme i brige, te detaljno razradite akcijski plan kako mu zaista možete dati dodanu vrijednost.

4. Treba li se bojati neuspjeha?

Ne treba, koliko se god na prvu činio "strašnim". I najveći stručnjaci suoče se ponekad s neuspjehom. Nije sramota doživjeti neuspjeh, sramota je ništa ne naučiti iz njega, i sljedeći put kada se nađemo u takvoj situaciji postupiti na isti, nepromišljeni način.

5. Je li neuspjeh važan dio uspjeha?

Riječi su malo kontradiktorne, nisu li? 😊 Šalim se, naravno. Neuspjeh jest sastavni dio uspjeha. Kada vidimo druge ljude oko nas koje, po nekim našim kriterijima, smatramo uspješnima, najčešće vidimo samo jednu stranu priče. Mislimo da je njihov put bio pravocrtan, od starta do uspješnog cilja. Ono što često propuštamo osvijestiti jest da je put do tog uspjeha bio popločan brojnim strahovima, sumnjama i porazima. I tako je za svakoga, vjerujte mi!

Datum:
05.10.2019
Natrag