Cilj festivala, čije će domaćinstvo i organizaciju naizmjenice dijeliti ova dva grada, je okupiti predstavnike europskih gradova kako bi razmijenili svoja iskustva i strategije za razvoj turizma, ove godine s posebnim osvrtom na valorizaciju i zaštitu baštine te strateško promišljanje turizma i kulture.
Nakon otvorenja festivala održana je prezentacija Dubrovnika, Dubrovačke kartice, promotivnih videa Dubrovačkog Zimskog Festivala i Turističke zajednice Grada, a direktorica DURA-e Andrea Novaković održala je prezentaciju o aktivnostima Razvojne agencije koja idu u smjeru razvijana alternativne turističke ponude, te projekata koje DURA provodi na tu tematiku.
U natjecateljskom dijelu “Europska turistička zvijezda” sudjeljuje 17 gradova s unaprijed prijavljenim projektima. Dobitnici će biti proglašeni na svečanoj večeri u tvrđavi Revelin 29. travnja, a uručit će im se posebno dizajnirane nagrade i priznanja za sudjelovanje, kao motivacija za nastavak rada na turističkoj i kulturnoj ponudi svojih destinacija.
Sudionici Drugog Europskog festivala strategije i turizma uz Dubrovnik i Rueil Malmaison su: Bad Homburg, Njemačka; Bromla, Malta; Chisinau i Orhei, Moldavija; Ferrara, Italija; Graz, Austrija; Herceg Novi i Kotor, Crna Gora; Le Touquet, Nimes, Ouistrehem Riva-Bella, Rueil-Malmaison, Francuska; Plovidv, Bugarska; Požarevac, Srbija; Sarajevo, Bosna i Hercegovina; Solin i Zagreb, Hrvatska.