Jučer i danas je u DURA-i održana još jedna radionica u okviru programa Startup akademije. Ovaj put je to bila radionica „Excel u svakodnevnom poslovanju“.
Excel pruža brojne mogućnosti, a tvrtke i organizacije primjenjuju ga za upravljanje proračunom, poslovno planiranje, evidenciju kupaca, analizu prodaje, čuvanje podataka o klijentima i dr.
Polaznici su na radionici uz vodstvo predavača Nikše Vlahušića obradili slijedeće teme:
osnovne funkcije; dijagrami i grafikoni; formule i funkcije; priprema i ispis. Radionica se sastojala od puno vježbi i praktičnog rada.
U ovom ciklusu Startup Akademije bavimo se još jednom korisnom temom za sve poduzetnike ili one koje namjeravaju to postati. S našim predavačima pričamo o poslovnom neuspjehu – strahu od neuspjeha, suočavanju s neuspjehom, pobjeđivanju neuspjeha… Želimo skinuti stigmu i negativnu konotaciju nečega što je sastavni dio uspjeha i poduzetničkog puta, jer se događa svima. Svoje viđenje neuspjeha s nama je podijelila i Nikša Vlahušić:
“Prije nekoliko godina, kada je firma u kojoj sam bio zaposlen radila s manjim klijentima, dogodila se jedna super situacija – dobili smo prvog velikog klijenta. Radilo se o jednoj inozemnoj banci koja je htjela mobilnu aplikaciju. Na prvi pogled sve je izgledalo super, mi smo bili spremni za sve njihove zahtjeve, već smo odradili hrpu malih klijenata i dobili smo “dosta” poslovnog iskustva u ovakvim poslovima. Rokovi su bili jako široki, imali smo vremena, potpisani su svi mogući ugovori i krenulo se. Prvi mjesec je bilo sve super, pa i drugi, onda su počeli problemi i to baš oni najgori za programere – zahtjev za izmjenom. Klijentu nešto ne odgovara na sučelju – treba dodati još samo jednu tipku, pa treba dodati ovo, pa treba dodati ono. Još nismo shvaćali da je to problem i rekli smo ok, ipak se radi o velikom klijentu. Nakon godinu dana mi smo još bili na početku aplikacije i izgledalo je da će to sve trajati još barem godinu. Odustali smo od projekta.
Iz tog iskustva sam naučio da treba biti jako pažljiv s izborom klijenata. Svima bih savjetovao da u startu dobro razmisle o svakom potencijalnom klijentu. Ako klijent ne zna što želi, onda vi to nikako ne možete ispunit. Treba osjećati umjerenu nelagodu prema neuspjehu, to nas tjera da budemo bolji, da napredujemo, ali pretjeran strah nema nikakvu primjenu u poslu kao ni u privatnom životu.
Neuspjeh nije važan za uspjeh u direktnom smislu, ali je neizbježan, ako nešto pokušavate i u tome stalno uspijevate, jednostavno nekad morate faliti. Super je to što vrijedi i suprotna tvrdnja! :)”
Vidimo se na slijedećoj radionici!