Projekt: Acquiring place BRANDing competences at work through continuing VET to increase the attractiveness of EUropean cities (Stjecanje kompetencija brendiranja kroz kontinuirano strukovno obrazovanje i trening sa ciljem podizanja konkurentnosti i privlačnosti europskih gradova)
Akronim: BRAND_EU
Program: Erasmus+
Ključna mjera programa: Suradnja za inovacije i razmjena dobre prakse
Područje utjecaja: Strateška partnerstva u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja
Glavni cilj projekta: Razmjena dobrih praksi
Trajanje projekta: Rujan 2021. – September 2021.
Glavni partner: Općina Imola, Italija
Ostali partneri:
- Grad Trollhattan (Švedska)
- Općina Orust (Švedska)
- Općina Forli (Italija)
- Institut za razvoj gospodarstva, obrazovanja i zapošljavanja (Španjolska)
- Organizacija za javnu dobrobit Općine Rethymno (Grčka)
- Udruženje Švedske i talijanske pokrajine Emilia-Romagna (Italija)
- Razvojna agencija Grada Dubrovnika (Hrvatska).
Ukupna vrijednost projekta: EUR 121.324,00
Bespovratna sredstva za DURA-u: EUR 14.394,00
Opći cilj projekta jest unapređenje konkurentnosti i privlačnosti europskih gradova kroz razmjenu dobre prakse u području izrade i primjene strategija brendiranja na razini općina i gradova, kako bi se stvorilo povoljno okruženje za lokalni razvoj.
Specifični ciljevi projekta usmjereni su prema:
- razvoju visoke kvalitete vještina brendiranja općina i gradova među javnim službenicima, te relevantnih lokalnih dionika, kroz njihov indirektni angažman;
- povećanju učinkovitosti umrežavanja i strategija brendiranja općina i gradova;
- pružanje više prilika za stručno i strukovno obrazovanje javnih službenika na lokalnoj i međunarodnoj razini.
Izravno uključene ciljne skupine projekta su:
- javni službenici zaposleni u partnerskim općinama i gradovima
- politički predstavnici.
Neizravno uključene ciljne skupine projekta su:
- gospodarski subjekti/poduzetnici, udruge, gospodarske komore, organizacije usmjerene ka promociji specifičnih područja.
Opis projekta:
Place branding (brendiranje mjesta) jedan je od ključnih razvojnih elemenata malih i srednjih gradova i općina. Najčešći izazov manjih mjesta jest promovirati sebe ne samo kao turističku destinaciju, već i kao poželjno mjesto za život, rad, obrazovanje, i investiranje; kao mjesto povezano s kreativnošću, inovacijama i gospodarskom aktivnošću. Osmišljavanje i razvoj vizije i strategije određenog grada ili općine preduvjet je lokalnog razvoja, stvaranja novih radnih mjesta i prilika za napredak lokalnog stanovništva.
Partneri uključeni u projekt obuhvaćaju općine i gradove suočene s poteškoćom privlačenja stanovništva i gospodarskih ulaganja, što primarno proizlazi iz njihove nedostatne atraktivnosti.
U skladu s navedenim, projekt će kroz tri međunarodna seminara/treninga (Švedska, Italija, Španjolska) omogućiti partnerima razmjenu dosadašnjih iskustava, stečenog znanja i metoda učenja u području place branding-a, sa ciljem unapređenja ključnih kompetencija i transverzalnih vještina javnih službenika, što će imati pozitivan učinak na njihov proces cjeloživotnog učenja te posljedično, na pozitivnu promjenu u njihovim organizacijama.
Po završetku projektnih aktivnosti, očekivani rezultati uključuju i izradu novih ili unapređenje postojećih strategija brendiranja partnerskih općina ili gradova; prikupljanje primjera dobre prakse; izradu internet stranice projekta; izradu plana upravljanja kvalitetom; izradu plana diseminacije, te izvještaje o procesu implementacije projekta.