Vlada je na prvoj ovogodišnjoj sjednici Vlade predstavila novi projekt rezanja administrativnih troškova koji bi poduzetnicima trebao olakšati poslovanje. Riječ je o čak 104 mjere koje će se poduzeti do kraja godine i očekuje se ušteda 1,5 milijardi kuna za poduzetnike. Ovo su neki primjeri pojeftinjenja i pojednostavljenja poslovanja iz Akcijskog plana Vlade
- putem e-obrasca poduzetnici će moći samostalno izrađivati procjene rizika, bez potrebe plaćanja skupe vanjske usluge (ušteda: 500 milijuna kuna)
- skraćivanje vremena i cijena usavršavanja radnika za zaštitu na radu za 50% (ušteda: 230 milijuna kuna)
- smanjuje se učestalost održavanja Odbora za zaštitu na radu s 4 puta godišnje na 2 puta godišnje (ušteda 160 milijuna kuna)
- pojednostavljuje se i digitalizira postupak prijave gradilišta inspektoratu rada, vrijeme se smanjuje sa 16 sati na 15 minuta, bez ispunjavanja tiskanice (ušteda: 9 milijuna kuna)
- rjeđi sanitarni i zdravstveni pregledi – 1 godišnje, umjesto 2 puta (ušteda: 83 milijuna kuna)
- jednostavnije evidentiranje radnog vremena
- oslobođenje članova uprava i izvršnih direktora trgovačkih društava obveze da sami sebi blokiraju račun pri FINA-i zbog neisplate plaće na vrijeme
- elektroničko plaćanje pristojbi, bez obveze kupnje državnih biljega
- od poduzetnika se neće tražiti podatke koje država već ima (npr. izvodi iz registara i sl.)
Ovo su samo neke od mjera koje iz Akcijskog plana za administrativno rasterećenje gospodarstva koji sadrži 104 reformske mjere za pojeftinjenje i smanjenje prevelike reguliranosti poslovnog okruženja, stoji u priopćenju Ministarstva gospodarstva.
Cijeli Akcijski plan možete pogledati OVDJE.