Autor studije prof. dr. sc. Joško Deur s Fakulteta strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu iznio je preliminarne nalaze studije čiji se završetak očekuje sredinom lipnja, a definirat će izbor najprikladnijeg električnog skutera dostupnog na tržištu, optimalno rješenje za punionice kao i idejno rješenje integralnog sustava dijeljenja skutera.
Dubrovačka razvojna agencija od Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učikovitost osigurala je sredstva za izradu studije uvođenja modela dijeljenja električnih skutera, dok će u operativnom smislu skuterima upravljati javni prijevoznik Libertas. Stavljanjem u funkciju sustava od 100 e-mopeda Dubrovnik će postati prvi grad u Hrvatskoj čiji će građani, ali i posjetitelji promovirati ekološki prihvatljivu vožnju na ovaj način. Praksa, iako nepoznanica u Hrvatskoj, posve je uobičajena u europskim gradovima.
Punoj realizaciji projekta prethodit će stavljanje u probni promet nekoliko skutera, očekivano već u kasno ljeto. Za to vrijeme pratit će se njihove karakteristike te provoditi anketiranje korisnika. Uslijedit će izrada prototipnog rješenja zatvorenog ili otvorenog tipa sustava dijeljenja i ispitivanje u realnoj primjeni, nakon čega će uslijediti izrada aplikacije centra vođenja, dok se puna realizacija projekta očekuje u ljeto 2017. godine.
Do sada su za potrebe studije u suradnji s distributerima električnih skutera na hrvatskom tržištu testirana tri različita modela: GoE, E-max 110L i GOVECS GO! T2.4.
Električni skuteri imaju 0 emisiju štetnih plinova dok će stanice imati nadstrešnicu prekrivenu solarnim panelima iz kojih će se crpiti električna energija za punjenje vozila. Ukoliko svih sto skutera budu u redovitom opticaju uštede energije i štetnih emisija će biti znatne i mjerljive.