Razvojna agencija Grada Dubrovnika DURA u suradnji s globalnim brandom Startup Weekend, organizirala je drugi po redu Startup Weekend Dubrovnik (dubrovnik.startupweekend.org) od 04.-06. travnja 2014.godine na Sveučilišnom Kampusu Dubrovnik.
Startup Weekend su pozdravnim govorima otvorili Nataša Mirić, voditeljica projekta i stručna suradnica DURA-e i Irina-Paula Albu, moderatorica iz globalne Startup Weekend organizacije .
Okupljanje sudionika započelo je upoznavanjem i razmjenom iskustava i ideja koje su bitne za stvaranje poslovnih veza u kasnijoj fazi projekta.
Sam događaj okupio je preko 20 sudionika različitih profila i obrazovanja, što i jedan od ciljeva ovakvih događaja u svijetu – okupiti ljude s komplementarnim vještinama i stvoriti ozračje suradnje koje je izrazito važno u početnoj fazi razvoja svakog poduzetničkog pothvata. Uz sudionike tu su bili i mentori za IT, marketing, branding i financije te ekonomiju.
Sudionici su imali na raspolaganju 60 sekundi za prezentaciju svojih ideja, a nakon glasovanja odabrano je 5 najboljih poslovnih ideja na kojima se radilo tijekom vikenda. Slijedila je 48-satna groznica u kojoj su timovi razvijali svoj poslovni plan koji su u nedjelju morali prezentirati pred sudačkim timom u sastavu: Andrea Novaković, direktorica DURA-e; prof.dr. Ivona Vrdoljak Raguž, pročelnica Odjela za ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku; Mira Krneta voditeljica područnog ureda HBOR-a za Dalmaciju i Don Hudspet, dekan RIT Croatia.
Nakon prezentacija proglašeni su najbolji timovi: trećeplasirani tim bio je „PTV“ čija se poduzetnička ideja temeljila na razvoju sustava personalizirane televizije, drugoplasirani tim se predstavio pod nazivom „Hercegovina Promo“, s projektom mobilne aplikacije sa ucrtanim prometnim kartama Bosne i Hercegovine, kao i zanimljivostima diljem zemlje, a pobjednički tim drugog Startup Weekeda Dubrovnik je tim ‘’PAPART’, u sastavu Gabrijela Palameta, Katarina Zorić i Petra Bianki.
PAPART je predstavio inovativni turistički proizvod u obliku razglednice napravljene od recikliranog papira s impregniranim sjemenima raznog mediteranskog bilja i cvijeća. Ideja je da se razglednica nakon korištenja zalije vodom, odnosno posadi te da primatelj osim uspomene dobije biljku ili cvijet iz područja s kojeg je razglednica poslana. Nadalje, isti sustav planiraju prenijeti i na ambalažu kao i ostale kartonske odnosno papirnate proizvode.
Također, u sklopu Startup Weekend-a, gđa Zdenka Lončar, pomoćnica ministra poduzetništva i obrta, sudionicima je predstavila „PODUZETNIČKI IMPULS 2014.“ te je istaknula važnost i cilj programa, stvaranje povoljnijeg poduzetničkog okruženja te poticanje inovacija i internacionalizacije u svrhu povećanja dodane vrijednosti stvorene u sektoru malog gospodarstva.
Glavni sponzor događanja je bio Agrokor, dok su ostali sponzori bili Mariviam Poslovna Akademija, HBOR, Nestle Hrvatska, Restoran Mimoza, Pekara Klas, a sve uz podršku partnera Ministarstva poduzetništva i obrta, Sveučilišta u Dubrovniku i RIT Croatia.
Smisao Startup Weekenda je stjecanje potrebne edukacije kroz praksu i njena primjena u stvaranju proizvoda ili usluga. Upravo kroz praktično iskustvo sudionici su prepoznali čimbenike koji dovode do uspjeha na tržištu.
Krajnji cilj Razvojne agencije Grada Dubrovnika kao organizatora ovog jedinstvenog događanja je poticanje razvoja kvalitetnih poduzetničkih projekata i doprinos razvoju poduzetničke klime u Dubrovniku i Hrvatskoj. Kao podršku procesu i ideji samozapošljavanja, DURA i Grad Dubrovnik planiraju organizirati isto događanje na jesen 2014.godine.