30 mjeseci, 8 projektnih partnera, 60 malih/srednjih poduzetnika iz sedam europskih zemalja i jedan cilj- provedba održivih i inovativnih poslovnih praksi za bolju budućnost!
Dubrovačka razvojna agencija DURA domaćin je završne konferencije EU projekta TOURBAN, koja se danas održava u Dubrovniku. Konferencija je okupila više od stotinu sudionika iz sedam europskih zemalja, iz kojih dolaze partneri ovog EU projekta.
Europski gradovi se suočavaju sa višestrukim izazovima kada je u pitanju upravljanje utjecajima i procesima urbane transformacije kao posljedicama turističkih aktivnosti. Opterećenje uporabe ionako ograničenih resursa kao što su voda, energija i prostor, gospodarenje otpadom, te koegzistencija stanovnika i posjetitelja samo su neki od gorućih problema s kojima se susreću građani ali i poduzetnici koji pružaju usluge u turizmu.
Projekt Tourban financiran iz EU programa COSME upravo je imao za cilj podupirati mala i srednja poduzeća u turizmu u prilagodbi prema održivim, nisko ugljičnim, kružnim i resursno učinkovitim poslovnim modelima kroz pružanje financijske potpore ali i izvora znanja za sticanje vještina u održivom poslovanju.
Projekt je započeo u rujnu 2020.godine, a projektno partnerstvo činilo je osam partnera iz sedam europskih zemalja :Španjolske, Estonije, Njemačke, Nizozemske, Danske, Mađarske i Hrvatske.
Tijekom trideset mjeseci provedbe aktivnosti koje su podržavale MSP u prenošenju najboljih međunarodnih praksi i razvoju inovativnih rješenja koja će im biti održivija i konkurentnija kroz nove i povećane tokove prihoda, smanjene troškove i smanjenu potrošnju resursa kao i bolju vidljivost i pozicioniranje projekt Tourban je potaknuo i međusektorsku suradnju kako bi se zatvorio krug u procesima kružne ekonomije i vodio transnacionalni pokret za održivost turizma u urbanim područjima diljem Europe.
Među 60 dobitnika financijske potpore je i 7 tvrtki iz Dubrovnika koje su prošle poseban jednogodišnji program aktivnosti koji je nudio treninge, radionice I umrežavanje te mogućnost uvođenja novih I inovativnih praksi ili rješenja u poslovanju.
Projekt Tourban je prepoznao da su mala poduzeća okosnica turističkog sektora, ali i da im često nedostaje bolji pristup znanju i ulaganjima da postanu katalizatori održivosti, stoga je njegova financijska I edukativna potpora u današnjem vremenu još I značajnija.