Provedbene radionice u sklopu projekta “Participativno budžetiranje” uspješno su provedene u šest osnovnih dubrovačkih škola, osim u OŠ Antuna Masle koja je od utorka 27. listopada 2020. g završila na online nastavi. Radionice po školama započele su s provedbom od ponedjeljka 26. listopada i trajale su do 30. listopada 2020. godine, koje je uspješno provela Dubrovačka razvojna agencija DURA.
Cilj nam je bio u škole unijeti osmjeh, veselje i sreću da svi zajedno na trenutak zaboravimo ove teške trenutke u kojima se nalazimo koliko je moguće, kreirajući ideje koje ćemo zajedničkim snagama pretvoriti u djela.
Ukupno je održano sedamnaest radionica, a od toga 8 radionica je odrađeno online putem Zoom aplikacije i to vrlo uspješno zahvaljujući dobroj pripremi djelatnica DURA-e i profesorica osnovnih škola koje su bile produžena ruka u organizaciji istih. Učenici su imali pregršt ideja, a neke od njih su: obnova vanjskog igrališta, uređenje prostora za vježbanje – treniranje – sprave, opremanje prostora unutar škole – kantine, sprave za penjanje po zidu u dvorani, opremanje dvorane te još mnoštvo drugih.
Ove godine smo po prvi put uveli održavanje provedbenih online radionica i polučile su veliki uspjeh i zadovoljstvo svih učenika uključenih u projekt. Učenici su nas oduševili svojom kreativnošću ideja i zainteresiranošću za projekt. Ukupno je bilo 8 razreda s kojima smo radili online radionice i koji su radili vrijedno i marljivo sa svojim učiteljima u razredima. Učitelji su imali veliku ulogu kao i DURA u održavanju online radionica i bili su nam desna ruka u provedbi i komunikaciji s učenicima kako bi svoje ideje uspješno iznijeli i prenijeli na papir.
DURA je radionice pratila i vodila online, surađujući s učiteljima i nadopunjavajući se. Radionice su počinjale podjelom učenika u redove – školske klupe kako sjede i inače za vrijeme izvođenja redovne nastave. Potom su osmišljavali naziv svog tima, predstavnika tima te započeli s čitanjem svojih ideja s letka. Ideja s najviše broja glasova unutar tima išla je u daljnju razradu, crtanje i prezentiranje pred cijelim razredom uvjeravajući ostale učenike da daju svoj glas za njihove ideje. Po završetku predstavljanja ideja predstavnika timova unutar razreda, uslijedilo je glasovanje s pravilom da dvije ideje s najvećim brojem glasova idu u daljnji proces provedbe projekta.
Sljedeći korak u procesu provedbe projekta je tehnička analiza, gdje će se izglasane ideje na razini razreda ispitati je li zadovoljavaju postavljene kriterije u projektu. Ukoliko analiza bude pozitivna, izglasani projekti unutar razreda će se promovirati unutar škole i uključenih razreda, a nakon toga će uslijediti glasovanje između generacija škole koje su sudjelovale u projektu.
Projekt „Participativno budžetiranje“ je pokrenut i ove godine u osnovnim školama zbog iskazanog zadovoljstva učenika i prošlogodišnje evaluacije da bi učenici voljeli ponoviti provedbu projekta u svojim školama. Želja nam je realizirati pobjedničke ideje na zadovoljstvo učenika, škole, Grada Dubrovnika i DURA-e. Ove godine u projektu sudjeluje sedam dubrovačkih osnovnih škola i svakoj školi je stavljeno na raspolaganje po 10.000,00 kuna za projekte koji će imati doprinos u razvoju škole i učenika koji u njoj borave. Osnovne škole uključene u projekt su: Mokošica, Montovjernu, Ivan Gundulić, Marin Držić, Lapad, Marin Getaldić i Antun Masle.